Hey guys!! My name is Farhana Najihah Zulhazmi.. I'am sweet fifteen..:)^^

Let's view and read my blog.. hope you all will happy when you see my simple blog :)

Monday 28 January 2013

Manisnya Perancangan Allah SWT..

Saya pernah kecewa. Kecewa yang teramat sangat, sehinggakan saya rasa seperti ingin berputus asa.Tapi dengan izin Allah SWT. Pada suatu hari saya alih TV ke siaran 106 (astro Oasis). Waktu tu sudah hampir masuk waktu maghrib. Selepas berkumandangnya azan Maghrib saya masih lekat di hadapan TV sementara menunggu kakak saya keluar dari bilik air. Saya masih melihat siaran yang sama. Satu demi satu Zikir dialunkan. Sehingga tiba pada sebuah Zikir.. Iaitu Zikir Terapi Diri- Hafiz Hamidun.. Kalau yang pernah dengar tu mungkin tahu la. Terdetik di hati saya satu rasa insaf dan saya rasa saya ingin teruskan kembali hidup saya seperti biasa. Keesokkannya saya bangun dengan 1001 azam yang baru. Beberapa hari selepas peristiwa itu. Dengan tidak sengaja, saya tergerak hati untuk menonton cerita Warkah Cinta. Cerita ini mengisahkan bahawa perempuan yang baik untuk lelaki yang baik. Semenjak itu saya berazam untuk menjadi perempuan yang baik supaya saya memperoleh lelaki yang baik. Sebelum ini saya hanya melihat tajuknya sahaja. Tidak terdetik lagi untuk menonton cerita tersebut. Setelah menonton cerita itu episod demi episod sehinggalah ke hujung ceritanya. Saya seperti mendapat petunjuk dari Allah SWT. Entah kenapa selepas saya kecewa yang amat teruk itu saya didatanggi dengan bermacam-macam petunjuk daripada Allah SWT. Semenjak dari itu saya selalu membaca di laman-laman sesawang tentang cara untuk menjadi muslimah sejati. Mungkin itu adalah salah satu nikmat yang Allah kurniakan kepada saya. Mungkin Allah ingin memberi peluang kepada saya untuk berubah kepada insan yang lebih baik. Alhamdulillah sekarang saya sudah sedikit demi sedikit berubah daripada perkara yang kecil sehinggalah perkara yang besar-besar. Saya berharap akan ada suatu hari nanti seorang insan yang mampu membimbing saya ke jalan yang benar dan mengubah saya kepada insan yang lebih baik dari sekarang.. Amin. :D

#hanya untuk berkongsi.. :D

No comments:

Post a Comment